Detective

Marka po sprzedaży – nie zabijaj!

Cykl życia marki inwestycji deweloperskiej kończy się często wraz z oddaniem kluczy do ostatniego mieszkania. Z punktu widzenia dewelopera cel został przecież osiągnięty – nastąpiło zakończenie sprzedaży.

Takie podejście – może i powszechnie praktykowane – ma jedną podstawową wadę. Zrywa relację, którą zbudowała marka. A marka – nawet przy tak krótkim cyklu życia – to przecież obraz obecny w głowie klienta przed, w trakcie i po transakcji.

W niektórych, wieloetapowych inwestycjach aż 30 procent sprzedaży generowane jest przez klientów z sąsiedztwa, a drugie 30 – dzięki rekomendacjom zadowolonych mieszkańców.

Podstawą utrzymania klienta w poczuciu dobrze podjętej decyzji jest przyjazna obsługa posprzedażowa i właściwe reagowanie na pojawiające się problemy. Jeżeli dołożyć do tego kosz powitalny ze słodkimi prezentami, kartkę na święta, mały event dla mieszkańców, dyskretny mailing informujący o kolejnych etapach inwestycji – tworzymy obraz brandu, który troszczy się o klienta nie tylko do momentu sprzedaży mieszkania.

Dbając o życie marki po transakcji podejmujemy niewielki wysiłek, który może zaowocować wielką korzyścią – rekomendacją. A klient zadowolony długo po zakupie to najlepszy możliwy marketingowiec dla działu sprzedaży. Warto o niego zadbać – również długo po oddaniu kluczy.

 

Related Posts

SKOMENTUJ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone.